Mekong Delta . . . - Reisverslag uit Dương Đông, Vietnam van Marja Hans - WaarBenJij.nu Mekong Delta . . . - Reisverslag uit Dương Đông, Vietnam van Marja Hans - WaarBenJij.nu

Mekong Delta . . .

Blijf op de hoogte en volg Marja

12 Februari 2018 | Vietnam, Dương Đông

We zijn nu na 600 Mekong Delta kilometers op het mooie Vietnamese vakantie-eiland 'Phu Quoc' beland, waar we 5 dagen zullen rondtutteren om vervolgens weer naar Phnom Penh te fietsen voor de terugvlucht.

De Mekong Delta, waar de Mekong na Phnom Penh gepasseerd te zijn via een web van zijrivieren, vertakkingen en kanaaltjes in de Z.Chinese zee uitmondt,
omvat een gebied dat net zo groot als Nederland is ( # 40.000km en zelfs een paar miljoen meer inwoners heeft ).

Het karakter is ook hier, zoals trouwens overal, snel aan het veranderen.
Waar vroeger letterlijk alles via het water ging en de weggetjes met pontjes werden verbonden, verrijssen nu grote bruggen en brede wegen.
Maar gelukkig was er, ondanks dat we eigenlijk een jaar of 10 te laat waren, toch nog veel moois over.

foto's

1 met de speedboat 120km naar Vietnam
2 super onhandig supermarkt-kassa systeem! Snapte oa niet waar ik moest
gaan staan?!? 5 maal 2 dames vlak bij en tegenover elkaar, eentje rekent
uit en de oudere er tegenover (met het geldmandje) rekent af en stopt je
je aankopen in een zakje.
5 fabricage en drogen van toekomstige mie.
8 modebewuste moeder ;-(( een airbagje met een helmpje is natuurlijk ook
geen gezicht!
9 10 11 floating market
15 t/m 20 te koop langs de weg (yum yum! oa rat en hond)

hartelijke vriendengroet van Hans & Marja

• 12 Februari 2018 - 11:22

Jennifer:

Wat een mooie foto’s weer! Het verschil met Nederland kan bijna niet groter!! Geniet van de dagen op het relaxeiland en dan nog de laatste loodjes om uiteindelijk weer terug naar huis te komen!! Heel veel plezier de laatste twee weken en tot snel!

• 12 Februari 2018 - 13:05

Lida En Klaas:

Karakteristieke foto's, heel leuk weer .Wel shoc-kerend die foto's van de honden en ratten. Eten jullie dat ook? We hopen dat jullie het erg naar jullie zin hebben op dat vakantie eiland. Je ziet hoe snel alles toch gaat, als jullie alweer praten over de terug tocht.
    Geniet nog he.

• 12 Februari 2018 - 15:22

Afra:

Prachtige foto's , maar ohhhhh die foto van die honden wat erg !! Geniet nog even en een veilige terugvlucht !

• 12 Februari 2018 - 19:33

Nicolette Brouwer:

Dag lieve mensen,
    Wat een geweldig reisverslag, en wat een ervaringen !!!
    Wel aangenaam dat jullie weer deze kant
    opkomen. Maar ik hoop dat jullie in de tussentijd
    Nog heel veel plezier hebben !!!!
    Dikke knuffel en tot snel.

• 13 Februari 2018 - 08:08

Petra:

Mooi reis verslag, geniet maar heerlijk van jullie reis.

Verslag uit: Vietnam, Dương Đông

Langs de oevers van de 'Mekong'

De 1ste mislukte poging op 12-12-2017 . . . . . . .

" Such a day "

Weer thuis na een dag om snel te vergeten. . .
Ik wist het al. . . reizen is echt niet altijd even leuk!
Maar zoals vandaag kom je niet vaak tegen. . .

Vanmorgen om klokslag 6 uur werden we door een sympathieke chauffeur van "Taxicentrale West Friesland" met een prachtige invaliden-bus (lekker veel ruimte voor de fietsen) opgehaald. De dag begon dus prima. . .
tot we na Hoorn in een giga fille belandden, die er voor zorgde dat we pas 3 uur later op Schiphol waren, waar werkelijk een totale chaos heerste.
Overal eindeloze rijen wachtende mensen ;-(( ;-(( ;-(( ;-(( ;-(( ;-(( ;-((
voor de incheck en informatiebalies, voor de veiligheidscontroles etc etc.
En uiteindelijk na ingecheckt te zijn en van de ene naar de andere Gate te zijn gezonden om 12 uur te mogen horen dat de vlucht niet doorging en de ingecheckte bagage + fietsen weer opgepikt konden worden van de lopende- band in de aankomsthal.
Daarna met 180 medepassagiers in de rij voor omboeking!
De 2 !!! baliemedewerksters, die de klus moesten klaren, zagen het duidelijk niet meer zitten en stelden ons na 3 uur wachten voor dat we zelf maar Finland moesten bellen om contact met "Finnair" op te opnemen. (Finnair heeft nl geen eigen kantoor in Nederland).
Om een dit verhaal niet nog langer te maken.... met de trein terug en thuis, met een goede borrel, via WTC.nl zelf nieuwe vluchten geregeld.
We zullen nu van 17 december t/m 28 februari circumpolair zijn.

toch nog vrolijke fietsersgroet, Hans & Marja

foto: met de fiets(dozen) op Schiphol