Steentje hier Steentje daar . . . - Reisverslag uit Ubon Ratchathani, Thailand van Marja Hans - WaarBenJij.nu Steentje hier Steentje daar . . . - Reisverslag uit Ubon Ratchathani, Thailand van Marja Hans - WaarBenJij.nu

Steentje hier Steentje daar . . .

Blijf op de hoogte en volg Marja

14 Januari 2018 | Thailand, Ubon Ratchathani

Sabaidee, allemaal ;-))
Voel me na het bezoekje aan het particuliere 'Ubonrak Thonburi Hospial' weer net als het vogeltje op foto 2, dus morgen met de bus terug naar Laos om onze fietstocht te vervolgen . .
Hier in Thailand gaat het in ziekenhuizen een beetje anders dan bij ons!
Super snel en boter bij de vis... ( dus in de ontvangsthal wordt een prominente plaats door een kassa -met 3 kassières- ingenomen).
Alles vriendelijk vlot en efficiënt...
Hoewel onaangekondigd, binnen half uur gesprek met de specialist (die het met mijn diagnose eens was... en vroeg of ik de te maken kosten accepteerde en of ik evt nog een ruggenprik wilde ... ) Kort daarna zag ik hem weer op de OK en weer een half uur later kon ik 275 euro (wel zonder de ruggenprik) armer op straat in de Thaise zon een dansje maken.

foto 6 = het staatsieportret van de 'nieuwe' Thaise Koning -die de plaats van zijn vader onlangs heeft ingenomen- en bij alle tempels, overheidsgebouwen,
eettentjes, winkels etc etc etc te bewonderen is.
Foto 7/8 koffieboontjes in de zon.

Super Vrolijke groet, Hans & Marja

• 14 Januari 2018 - 11:07

Gerda:

Hoi Fietsers, wat een belevingen allemaal. Gelukkig dat het nu beter gaat met Hans.
    Houwen zo zou ik zeggen.
    Mooie foto’s leuk om te zien.
    We leven mee.
    Nog heel veel plezier en denk aan jezelf.
    Lieve groet Jos en Gerda

• 14 Januari 2018 - 15:54

Lida En Klaas:

Hallo Luitjes, prettige voortgang van de fiets vacantie.

• 15 Januari 2018 - 07:43

Martine :

Hartstikke leuk om jullie zo te volgen

• 15 Januari 2018 - 13:38

Jennifer Korsse:

Lieve Marja en Hans,

Eindelijk dan een berichtje van jullie buuf.....
    Wat een fantastische reis hebben jullie tot nu toe achter de kiezen! Prachtige foto's, afzien, weinig luxe en comfort... respect!!! Ik hoop dat deze reis al jullie verwachtingen te boven gaat!!
    Ik vind het erg leuk te lezen hoe de dag verloopt en wat jullie meemaken! Ik hoop ook dat je je weer wat beter voelt Marja! Maar, je bent een bikkel dat weet ik... Pas alsjeblieft goed op jezelf en elkaar!!
    Ik kijk uit naar het volgende bericht!

Veel liefs, Jennifer

• 17 Januari 2018 - 11:22

Rob:

Gelukkig zijn de steentjes op!
    Veel fietsplezier verder!
    Hier mis je net veel.

Verslag uit: Thailand, Ubon Ratchathani

Langs de oevers van de 'Mekong'

De 1ste mislukte poging op 12-12-2017 . . . . . . .

" Such a day "

Weer thuis na een dag om snel te vergeten. . .
Ik wist het al. . . reizen is echt niet altijd even leuk!
Maar zoals vandaag kom je niet vaak tegen. . .

Vanmorgen om klokslag 6 uur werden we door een sympathieke chauffeur van "Taxicentrale West Friesland" met een prachtige invaliden-bus (lekker veel ruimte voor de fietsen) opgehaald. De dag begon dus prima. . .
tot we na Hoorn in een giga fille belandden, die er voor zorgde dat we pas 3 uur later op Schiphol waren, waar werkelijk een totale chaos heerste.
Overal eindeloze rijen wachtende mensen ;-(( ;-(( ;-(( ;-(( ;-(( ;-(( ;-((
voor de incheck en informatiebalies, voor de veiligheidscontroles etc etc.
En uiteindelijk na ingecheckt te zijn en van de ene naar de andere Gate te zijn gezonden om 12 uur te mogen horen dat de vlucht niet doorging en de ingecheckte bagage + fietsen weer opgepikt konden worden van de lopende- band in de aankomsthal.
Daarna met 180 medepassagiers in de rij voor omboeking!
De 2 !!! baliemedewerksters, die de klus moesten klaren, zagen het duidelijk niet meer zitten en stelden ons na 3 uur wachten voor dat we zelf maar Finland moesten bellen om contact met "Finnair" op te opnemen. (Finnair heeft nl geen eigen kantoor in Nederland).
Om een dit verhaal niet nog langer te maken.... met de trein terug en thuis, met een goede borrel, via WTC.nl zelf nieuwe vluchten geregeld.
We zullen nu van 17 december t/m 28 februari circumpolair zijn.

toch nog vrolijke fietsersgroet, Hans & Marja

foto: met de fiets(dozen) op Schiphol