'n doordeweekse dinsdag in Laos . . . - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Marja Hans - WaarBenJij.nu 'n doordeweekse dinsdag in Laos . . . - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Marja Hans - WaarBenJij.nu

'n doordeweekse dinsdag in Laos . . .

Blijf op de hoogte en volg Marja

09 Januari 2018 | Laos, Pakxe

Bedankt voor alle warme en leuke reacties ;-)) ;-))

Nu even een poging foto's te downloaden, en dan meer . .

Gelukt !!! Op de 1ste 2 is te zien wat je in Laotiaans ziekenhuis voor 38 euro allemaal kunt krijgen . . . Aan de r.foto herkennen jullie natuurlijk meteen dat Marja niet degene was die daar alle aandacht kreeg.
Foto 3 ondergaande zon boven de Mekong in Pakse.
Na 60km via een vaak gemeen 'vals plat' kwamen we gisteravond aan bij de 'home stay' van mr Vieng, een koffieboer die als bijverdienste ook een paar slaapplaatsen verhuurde. Op foto 5 ontdoet mr Vient de koffieboontjes van hun velletje en op foto 6 de riante badkamer met toilet die we met de familie Vieng mochten delen. ( met een bakje kun je water uit de 'mandiebak' over jezelf en het toilet gooien, heerlijk!!! zo na fietsen in de zon bij 35 gr).

We hebben de wekker meestel op 6 uur ingesteld, zodat we nog van de prettige ochtendkoelte kunnen genieten. Maar vanmorgen was er op onze route iets niet helemaal goed gegaan. Al na 3km bleek een brug niet opgewassen tegen een zware vrachtwagencombinatie! foto 7/8
De meeste bruggen dateren volgens mij nog uit de tijd dat Laos nog een Franse kolonie was en bestaan uit een roestige staalconstructie met daarop losse houten balken, dus absoluut niet berekend op de tegenwoordig vaak zware transporten.
Van de heerlijke ochtendkoelte hebben we daarna niet veel meer gemerkt... Het werd 8km zwoegen via een prachtige maar lastige route via eerst glibberige modderpaden en daarna een super-stoffige zandweg waarover oa vrachtwagens uit Vietnam langs raceten (dus stofmaskers maar weer op).
foto's 9/10/11.
Nu, na al het stof en zweet afgewassen te hebben, heel tevreden in een heel mooi guesthouse met uitzicht op de Tat-Lo watervallen. foto 12

Vrolijke groet, Hans & Marja

• 09 Januari 2018 - 10:12

Riet:

Zijn alle doordeweekse dagen zo???
    Dan wens ik jullie heel veel sterkte met de verdere rit

• 09 Januari 2018 - 15:02

Marije:

Deze fietstocht is wel iets anders dan een kabbelend leventje in Enkhuizen. Sterkte verder

• 09 Januari 2018 - 20:35

Trudy Deutekom:

Jullie maken wel wat mee zeg...Vrachtwagen door de brug, dat is nogal wat. Sensationeel, zie je niet alle dagen en dan via blubber-stof-paden weer verder en dan bij jullie logeeradres zo'n prachtige badkamer!!
    Wat een uitdagingen allemaal.
    Gaat het met Hans nu beter?
    ik wens jullie nog veel energie toe met alles en geniet van de verhalen met foto's.

• 10 Januari 2018 - 09:34

Truus:

Wat een belevenissen. Verveling is niet jullie ding. Wat een mooi gebied. Veel zien voelen en genieten.
    Fijne voortzetting.

• 10 Januari 2018 - 10:39

Rob:

Jullie genieten er met volle teugen van. Dat kan je zien en voelen!

• 12 Januari 2018 - 07:15

Martha:

Gelukkig zijn jullie nu weer goed en weer heel op de fiets op ontdekkingen en ontmoetingen!
    Genieten weer van alles wat jullie meemaken...spannend hoor...dank je wel voor weer je verslag...wij genieten ook, Martha

• 13 Januari 2018 - 11:32

Ans En Paul:

Hans en Marja,wat spannend wat jullie doormaken .Het is volgens mij zelfs topstort zoals jullie samen moeten afzien.Maar dat doen jullie graag want je krijgt er ontzettend veel voor terug de mensen die je ontmoet de natuur prachtig om te zien.De foto's waren weer mooi om te zien.Maar nu is het belangrijker de gezondheid van Hans,hopelijk gaat het weer snel de goede kant op.
    Groetjes Ans en Paul.

• 16 Januari 2018 - 09:29

Lieuwe - Feenstra:

Jeetje mensen, wat een onderneming. Wel heel mooi om vanuit onze luie stoel mee te mogen maken. Doe voorzichtig en geniet verder zoveel mogelijk. Lieve groet uit Enkhuizen.

Verslag uit: Laos, Pakxe

Langs de oevers van de 'Mekong'

De 1ste mislukte poging op 12-12-2017 . . . . . . .

" Such a day "

Weer thuis na een dag om snel te vergeten. . .
Ik wist het al. . . reizen is echt niet altijd even leuk!
Maar zoals vandaag kom je niet vaak tegen. . .

Vanmorgen om klokslag 6 uur werden we door een sympathieke chauffeur van "Taxicentrale West Friesland" met een prachtige invaliden-bus (lekker veel ruimte voor de fietsen) opgehaald. De dag begon dus prima. . .
tot we na Hoorn in een giga fille belandden, die er voor zorgde dat we pas 3 uur later op Schiphol waren, waar werkelijk een totale chaos heerste.
Overal eindeloze rijen wachtende mensen ;-(( ;-(( ;-(( ;-(( ;-(( ;-(( ;-((
voor de incheck en informatiebalies, voor de veiligheidscontroles etc etc.
En uiteindelijk na ingecheckt te zijn en van de ene naar de andere Gate te zijn gezonden om 12 uur te mogen horen dat de vlucht niet doorging en de ingecheckte bagage + fietsen weer opgepikt konden worden van de lopende- band in de aankomsthal.
Daarna met 180 medepassagiers in de rij voor omboeking!
De 2 !!! baliemedewerksters, die de klus moesten klaren, zagen het duidelijk niet meer zitten en stelden ons na 3 uur wachten voor dat we zelf maar Finland moesten bellen om contact met "Finnair" op te opnemen. (Finnair heeft nl geen eigen kantoor in Nederland).
Om een dit verhaal niet nog langer te maken.... met de trein terug en thuis, met een goede borrel, via WTC.nl zelf nieuwe vluchten geregeld.
We zullen nu van 17 december t/m 28 februari circumpolair zijn.

toch nog vrolijke fietsersgroet, Hans & Marja

foto: met de fiets(dozen) op Schiphol