What's in a name ....... - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Marja Hans - WaarBenJij.nu What's in a name ....... - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Marja Hans - WaarBenJij.nu

What's in a name .......

Blijf op de hoogte en volg Marja

07 Januari 2018 | Laos, Pakxe

Hallo goede vrienden, een verslagje schrijven vanuit Laos valt niet mee... een hele uitdaging !
foto's downloaden is haast onmogelijk en het internet valt regelmatig uit !
Vanmorgen zijn we eerder dan gepland in Pakxe gearriveerd omdat zich hier de enige kliniek in zuid Laos van niveau, met Engels sprekende artsen, zou bevinden.
The International Hitech Poly Clinic .... en eerlijk, hij deed naar Laotiaanse begrippen zijn naam eer aan ;-)) Vermogende Laotianen gaan massaal naar Thaise ziekenhuizen wanneer ze iets mankeren.
Ik had nl de laatste weken behoorlijk last van m'n blaas en 150km naar het dichtstbijzijnde Thaise ziekenhuis is op de fiets best ver.
Had voor de zekerheid behoorlijk wat US dollars en m'n mastercard mee genomen en was dan ook stomverbaast toen ik na een uitgebreid onderzoek door maarliefst 3 super aardige artsen, rontgenfoto's, echo's, bloedonderzoek, 3 soorten pillen, etc...
een rekening van slechts 39800 kip (nog geen 40 euro) kreeg.
Ben benieuwd....
Morgen weer de bergen in voor een 'rondje Bolaven Plateau'

Foto 1 Rond de Wats staan staan vele van dit soort monumentjes
waar de familie voor de doden kan bidden.
2 De botjes van opa (in het glazen potje)

Vrolijke groet, Hans & Marja

• 07 Januari 2018 - 14:27

Marije:

Lieve wereldreizigers, geniet van jullie verslagen vanuit een compleet andere wereld. Hier nu vrieskou met zon, beter dan donkere dagen. jan is vanmorgen vertrokken naar Terschelling om nieuwe plafonds te maken in slaapkamers. Grote klus, maar wil dit persé zelf doen samen met goeie vriend. Drukke en gezellige tijd gehad en nu weer vol moed begonnen met het nieuwe jaar.
    Wens jullie goeie wegen en lekkere hapjes onderweg. Liefs Marije

• 07 Januari 2018 - 14:46

Nel En Aad:

Hi Marja en Hans,
    Leuk om op deze manier zo door jullie op de hoogte te worden gehouden over jullie reis.
    Prachtige plaatjes en leuke verhalen. Een heel bijzondere wereld om per fiets te ontdekken.
    Heel anders dan hoe de doorsnee toerist die beleeft.
    Veel fietsplezier nog!
    Gr Aad en Nel

• 07 Januari 2018 - 17:27

Wilhoutenbos:

Hoi Marga,en Hans
    Wat een vervelende bijkomstigheid van je blaas, ik hoop dat je de goede medicijnen hebt gekregen,en weer verder kunt.
    Hier is het momenteel vrieskou,maar zonnig,en dat is fijn,na een natte periode.
    Wij zijn heerlijk aan het trainen in het Streekbos,de kilootjes moeten er weer van af,en je weet ,dinsdagochtend is het meestal goed weer.
    Als het goed is ,heeft Anneke een foto van een aantal dames gestuurd,met een nieuwjaarswens.
    Doe voorzichtig,denk goed om je gezondheid,en ik wacht weer af,naar een volgend verslag,leuk altijd om wat van jullie te horen..
    Gr Wil

• 07 Januari 2018 - 17:37

Afra:

Jeetje Marja, balen dat je last hebt van je blaas, 40 euro is idd een superkoopje ! Hoop dat je opgeknapt bent, want met de kilometers die je nog voor de boeg hebt moet je weer fit zijn. Mooie foto's weer, en geniet ervan.
    Groetjes Afra

• 07 Januari 2018 - 19:33

Nicolette Brouwer:

Hallo Marja en Hans,
    Hans heel vervelend, met veel pijn en dan
    nog fietsen ook , op die hobbelige wegen.
    Ik hoop dat de medicijnen snel werken,
    en dat jullie dan weer, optimaal kunnen
    genieten van de mooie reis.
    Lieve groet Nicolette

• 07 Januari 2018 - 22:59

Kris Beerlandt:

Dag lieve mensen, leuk om jullie ervaringen te lezen...en fijn Marja dat je op zoveel medische deskundigheid kon rekenen. Hopelijk ben je nu snel weer verlost van dat ongemak.
    Ja wij vinden internet zo evident...het hoort bij ons...en lijkt soms dat er geen leven mogelijk is zonder...maar daar komt verandering in...Cave werkdagen is de nieuwe trend bij Amerikaanse bedrijven...werknemers worden afgezonderd zonder mobiel internet en moeten op 1 dag een taak afwerken..zonder afleiding van allerlei internet alerts...werknemers blijken na zo een cave ervaring helemaal voldaan..ze konden ongestoord aan een welbepaalde taak werken en de taak was ook eerder afgewerkt..
    Dus jullie zijn trendsetters en bewijzen dat leven zonder internet meer dan boeiend is,
    Morgen start het tweede semester van ons academiejaar...het afstuderen komt nu echt in zicht. Best wel intens...wat is het fijn te lezen dat jullie wederom zo een knappe reis maken. En leuk dat wij aan de zijlijn mee kunnen genieten ..
    Hou jullie gezond en sterk en beleef elke fietsdag zeer intens..alleen jullie sportieve inspanning is al fantastisch. Warme groet uit Vlaanderen

• 07 Januari 2018 - 23:05

Lieuwe - Feenstra:

Jeetje Marja. Toch even een kink in de kabel. Hopelijk is alles nu weer oke. Nog heel veel plezier en de groetjes, Lieuwe

• 08 Januari 2018 - 11:14

Riet:

Joh, wat vervelend. Maar eerlijk gezegd, we weten niet wie last van zijn/ haar blaas heeft.
    Maar voor beiden geldt dat het ervervelend is. Sterkte jullie verder. Hier alles okee. Ben weer voor het eerst, na al die feestdagen wezen sporten. Ik had mezelf vakantie gegund!
    Liefs en hou je taai

• 08 Januari 2018 - 11:18

Lida En Klaas:

Zeker wat een belevenis Marja, akelig van je blaas maar hopelijk alweer wat beter met de medicijnen.
    Wel een beproeving om zo door dat rulle zand te fietsen.
    De foto's zijn weer heel karakteristiek voor Laos. Succes maar weer en tot de volgende keer.xx

• 08 Januari 2018 - 18:17

Kees En Anneke:

Hans en Marja de beste wensen voor het nieuwe jaar en nog een goede voortzetting van de fietsrit. Marja hopelijk werken de
    medicijnen en.heb geen last meeör tijdens het fietsen .0

Verslag uit: Laos, Pakxe

Langs de oevers van de 'Mekong'

De 1ste mislukte poging op 12-12-2017 . . . . . . .

" Such a day "

Weer thuis na een dag om snel te vergeten. . .
Ik wist het al. . . reizen is echt niet altijd even leuk!
Maar zoals vandaag kom je niet vaak tegen. . .

Vanmorgen om klokslag 6 uur werden we door een sympathieke chauffeur van "Taxicentrale West Friesland" met een prachtige invaliden-bus (lekker veel ruimte voor de fietsen) opgehaald. De dag begon dus prima. . .
tot we na Hoorn in een giga fille belandden, die er voor zorgde dat we pas 3 uur later op Schiphol waren, waar werkelijk een totale chaos heerste.
Overal eindeloze rijen wachtende mensen ;-(( ;-(( ;-(( ;-(( ;-(( ;-(( ;-((
voor de incheck en informatiebalies, voor de veiligheidscontroles etc etc.
En uiteindelijk na ingecheckt te zijn en van de ene naar de andere Gate te zijn gezonden om 12 uur te mogen horen dat de vlucht niet doorging en de ingecheckte bagage + fietsen weer opgepikt konden worden van de lopende- band in de aankomsthal.
Daarna met 180 medepassagiers in de rij voor omboeking!
De 2 !!! baliemedewerksters, die de klus moesten klaren, zagen het duidelijk niet meer zitten en stelden ons na 3 uur wachten voor dat we zelf maar Finland moesten bellen om contact met "Finnair" op te opnemen. (Finnair heeft nl geen eigen kantoor in Nederland).
Om een dit verhaal niet nog langer te maken.... met de trein terug en thuis, met een goede borrel, via WTC.nl zelf nieuwe vluchten geregeld.
We zullen nu van 17 december t/m 28 februari circumpolair zijn.

toch nog vrolijke fietsersgroet, Hans & Marja

foto: met de fiets(dozen) op Schiphol